torsdag 25 mars 2010

Trööötter

Ikväll är jag jättetrött, har varit full rulle hela dagen och avslutades med en kanonmåltid ute på restaurang :) Först så var det planera min ES klass med Beauty Parlor flickorna, försökte hitta något nytt att göra som är både kul och lärorikt vilket inte är det lättaste alltid, även fast jag har en bok med massa olika lektioner. Men hittade två saker, en ny enkel lek att börja med när man säger 2 sanningar och 1 lögn och dom andra ska säga vilken som är lögn. Den andra saken som jag gjorde i ordning var att man delade upp dom parvis och gav dom en lapp med en sjukdom, symptom och "doktoranvisningar". Sen fick dom spela upp det som små teaterstycken. Vi avslutade lektionen med Hela havet stormar. Angela, som också är från Sverige och kom för någon dag sedan, var med mig på denna klass idag och hjälpte till :) Hon var här och volontärade för 3 år sedan och har berättat för mig hur det var då och vilka skillnaderna är nu. Det är kul med fler människor som är här och hjälper till men Angela åker tillbaka till Sverige imorgon men amerikanerna är kvar 1 vecka till ungefär :) Sen ska det tydligen komma några till från Sverige och hälsa på som var här för 2 år sedan så det blir många människor att träffa och umgås med förutom barnen.

När lektionen var slut så var det dags för lunch och efter den så hade amerikanerna ett program med barnen på "Centret för handikappade barn". Så jag och Amit var fotografer, men jag gjorde felet att inte ladda batteriet innan så kameran dog efter mindre än halva programmet. Men det var en del sånger och sedan fick alla lite snacks att äta och vi satt och pratade med barnen :) När vi var klara där så var det tillbaka till rummet för att ta en svalkande avsköljning för det var otroligt varmt där borta sen bar mina fötter mig till kyrkan för ett möte med alla pojkar och Jeremiah höll ett mycket motiverande tal för dom. Efter det så bar det iväg till Dilshad Garden för att äta på restaurang och det var så mycket mat att jag knappt orkade röra mig efteråt :P Och nu ska jag bara lägga mig i sängen för att somna in så härligt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar