tisdag 23 mars 2010

Börjar komma igång

Börjar komma in i mina klasser och förstår mer hur jag ska göra även fast jag bara haft klassen på morgonen idag, men jag fick i alla fall hålla i den helt själv utan att Choudhery var med vilket var kul. Imorgon ska jag ha flickorna från Beauty Parlor själv också och får se hur det går, men jag tror att det kommer att gå bra för dom är lugna och inte så många :)

Efter lunchen idag så åkte vi (jag och amerikanerna) i väg till ett seminarium som var på Unicef om diskriminering, flera flickor från flickhemmet var där och framförde två dansnummer och dom var jätteduktiga :) Efter dom var klara så lämnade vi seminariumet för att åka till Khan Market och tittade runt lite, men vi bestämde oss för att vi skulle ta autos till Connaught Place. Tyvärr så han Jothi ringa och säga att en bil skulle hämta upp oss och vi skulle tillbaka till ADF, men vi ska ut en annan dag och shoppa lite. Väl tillbaka på ADF så han vi vila i ca en timme, sen var det dags att röra sig till kyrkan för att sjunga och leka med barnen. Jag skrattade massor och hade jättekul och var helt slut efteråt men läste lite engelska med barnen för att sedan äta. Förresten så har en kvinna från Sverige kommit hit, hon var volontär här för tre år sedan och ska vara på besök fram till på torsdag eller fredag. Blev en riktigt krock när hon presenterade sig och frågade om jag var från Sverige och jag fick inte fram något språk alls för att jag är så van att prata engelska :P Men jag lyckades koppla om till svenska så vi pratade lite först, men det är lättast att prata på engelska när det är andra runt omkring :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar