lördag 27 mars 2010

Prisutdelning

Dagen började ovanligt tidigt idag, klockan 6, då en av pojkarna kom och knackade på min dörr och väckte mig för att spela cricket med dom. Först så gick jag upp på taket och hörde och såg hur området runt omkring vaknade till livet och det var en riktigt härlig känsla :) Sedan så spelade jag, Tate och Eric cricket med pojkarna och det var roligt, jag börjar förstå hur det fungerar nu :) Sedan så har jag delat ut priser på "Village Sports Day". Vi åkte ut till en by som låg 12km från ADF, det var kul att se lite annat, fast skolan som vi var vid var i rätt dåligt skick. Det är en statlig skola och dom lägger inte ner så mycket pengar på skolorna tyvärr. Det var otroligt varmt där vi var och vi hade tunne stora bomullstyg som var uppspända som solskydd som tur var :) Prisutdelningen avslutades med en dragkamp mellan kvinnorna som var riktigt kul :) men vid första försöket så gick repet av :P Men på andra försöket så fungerade det :) När vi kom tillbaka så la jag mig och vilade direkt och somnade efter ett tag för jag var alldeles slut och jag vaknade vid 15 tiden och gick ner för att äta lunch. Jag var fortfarande helt slut så har vilat och sovit en hel del idag. Framåt kvällen så åkte jag och Chetty till Dilshad Garden och köpte en kurta och pyjama till mig :) Sen när vi kom tillbaka så hade amerikanerna precis kommit tillbaka efter sin shopping dag, dom visade en del av det dom köpt och sedan åt vi middag tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar