söndag 28 mars 2010

Slappsöndag

Började dagen med att vara i kyrkan som vanligt på söndagar. Efter det så åt jag frukost sen gick jag upp på rummet och läste och sov 2 timmar vilket var riktigt skönt :) Jag blev väckt av Martin som är ett riktigt busfrö och hans energi tar aldrig slut, han väckte mig i alla fall genom att skrika "HEELLLOOOO!!" 2 gånger och sedan så sprang han iväg. Senare på dagen låste han även in mig på rummet :P och lyckades krypa in under bordet när amerikanerna åt och skrämde dom rejält :P När jag hade vaknat till lite mer så gick jag ner och umgicks med barnen som spelade cricket men dom var i princip färdiga när jag kom dit så då tog jag en promenad på taket istället. Men det var så varmt och jag var fortfarande trött så jag gick ner och vilade lite mer. Chetty berättade för mig idag att söndagarna är till för att äta och sova/vila, fast jag tror man får göra lite vad man vill :) Jag har även varit på pojkhemmet några gånger idag, kollade lite på film första gången, andra gången så pluggade jag lite grammatik med Amit Sing. Det är bra för mig för då får jag läsa på lite och öva mer på min engelska, grammatiken kommer jag verkligen inte ihåg utan det sitter nog bara som en vana hur man ska säga/skriva saker. Sen blev klockan 21 och dags för middag :) Så gick till matsalen och där satt amerikanerna och hade redan ätit men satt kvar och pratade och dom bjöd på efterrätt i form av "sweets" :) Tråkigt nog så ska dom åka tillbaka till staterna på onsdag :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar