lördag 20 mars 2010

En mycket händelserik fredag

Idag på morgonen så var jag i skolan med Choudhery på "English Speaking" och det var tre studenter idag för många var borta pga exams. När den var slut så var jag på skolgården och pratade med barn och lärare tills det blev dags för alla att gå till nästa lektion eller exam. Jag skulle träffa Choudhery senare för att ha en till "English Speaking" klass som jag fick vara lärare för. Det var lite äldre flickor som var mellan 15 - 18 år och några av dom var bättre på engelska än många andra som jag träffat, det var inte en så stor klass, idag var det 7stycken men vanligtvis brukar dom vara 10 - 15. Efter den lektionen så blev det lite mat och vila innan det var dags för ännu en lektion med en ny klass som var mycket större än dom andra och mycket rörigare. Det var få som var bra på engelska och den som var bäst frågade väldigt mycket men förstod inte så ofta svaren. Men kul var det ändå :) Kommer att fortsätta med detta plus att jag ska ha en sådan klass med 20 barn från barnhemmet också.

När lektionen var slut så satte jag mig och läste en sväng innan jag gick över till pojkhemmet och pluggade med Amit Sing som ville ha hjälp med engelskan innan sin exam imorgon. Han plugga ett tag med honom sen hade jag och Amit (som jobbar här och jag umgås mycket med) bestämt att vi skulle ut och käka Tandori Chicken :) Så vid 20 tiden kom vi iväg och tog en rikshaw till Dilshad Garden och handlade lite kakor, två vaser och skulle äta, men det fanns ingen kyckling konstigt nog :O Men vi fick förklaringen att det var någon festival som höll på och att det inte fanns kyckling där just nu. Så vi rörde oss tillbaka till ADF istället och på vägen så fixade vi färsk kyckling som vi skulle tillaga istället :) Med färsk så menar jag färsk, fick inte se när dom döda den men fick se resten :P Måltiden blev i alla fall riktigt god :) När vi ätit klart hade klockan hunnit blivit 22.30 så då gick jag över till pojkhemmet igen för att plugga lite mer med Amit Sing eftersom vi inte han så mycket innan. 

Vi han plugga i ca 1 timme, sedan kom det ett gäng amerikaner som ska vara här 2 veckor och hjälpa till med vad dom kan :) Dom är 6 stycken som kommit hit, 3 tjejer och 3 killar, en av killarna vid namn Jeremia (Vet ej hur det stavas) ordnar volontärresor hit med ungefär 6 personer. Ett gäng på hösten och ett gäng på våren. Dom var riktigt trevliga vi satt och pratade i 1 timme, men träffar dom mer imorgon :) Så det har hänt mycket idag och det har varit en riktigt underbar dag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar