måndag 22 mars 2010

English Speaking

Gårdagen var rätt händelselös, var i söndagsskolan, lekt med barnen och studerade lite med dom :)

Idag så har jag och Choudhery haft tre stycken English Speaking (ES) klasser, först en med 4 stycken pojkar, sedan en med flickorna på "Beauty Parlor"-utbildningen och den sista med barn/ungdomar från området runt om här. Med dom första så fick jag börja själv och jag gick igenom kontinenterna med dom och lite länder på världskartan och i det hur man använder "that is" och "this is" m.m. Jag fick gå i förväg till den andra klassen för Choudhery hade inte ätit sin frukost/lunch än men det gick bra. Vi började med att prata lite vanligt, hur det var och så, dom försöker verkligen prata sig fram på knackig engelska ibland, men jag är glad att dom säger till när dom inte förstår i alla fall och inte bara säger "Yes". Sedan så lekte vi en lek där man tänker att man är ett djur/växt eller sak och så ska dom andra fråga saker som man bara kan svara "yes/no" på och försöka lista ut vad man tänker på. Vi lekte samma sak med den sista klassen men den var mycket rörigare för det är en mycket större klass. På kvällen så har jag tagit det lugnt, lekt lekar och sjungit med amerikanerna och barnen och sedan varit över till pojkhemmet och lekt och studerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar