onsdag 17 mars 2010

En lång dag på Seminarium

Idag har ADF i samarbete med "Save The Children" haft ett seminarium med ämnet "Interactive Workshop For Stakeholders On Inclusive Development Of Socially Excluded Children", väldigt långt namn. Men det handlade om hur man skulle förbättra situationen för "Rag Picking"barn, föräldralösa och andra barn som behöver hjälp. En av frågorna var hur man skulle få barnen att gå i skolan i stället för att t.ex. plocka och sortera skräp. Det mesta var som vanligt på hindi så jag förstod inte så mycket men jag fick lite förklarat för mig efteråt. Jag var kameraman idag med och det var riktigt jobbigt, det fanns ju inte så mycket att filma förutom dom som talade och publiken, dessutom höll det på i 2½ timme så var lagom trött efter det. Nu sitter jag här på kvällen och har ätit middag, är jättetrött och slänger in svenska ord i meningarna när jag pratar med någon här :P Men jag ska hålla mig vaken ett tag till för annars vaknar jag så himla tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar