torsdag 18 mars 2010

Asha Child Development Center

Idag har jag varit runt lite hit och dit på olika ställen i skolan och pratat med olika personer. Men slutade med att jag fick en uppgift att läsa på inför och ha en lektion imorgon i "English Speaking" med en klass på eftermiddagen. Efter jag fått den uppgiften så blev det rast och sedan så var jag med på fyrornas engelska klass. Dom läste på inför deras slutprov för året som är imorgon. När skolan slutade så var det dags för lunch, sedan hade jag lovat Akash att komma och se hur det var på "Asha Child Development Center", det var jättekul och just idag så var det sång och lek på schemat, vilket passade mig alldeles utmärkt. Vi lekte 3 olika lekar, den första så sprang vi runt i ring sedan så sa Akash ett nummer så skulle man bilda grupper med så många i varje grupp och de som inte kom med i någon eller var för många åkte ut. Den andra leken var som "Simon Says" men bara upp och ner, första gången var jag den första som åkte ut och andra gången så gick det lite bättre och hamnade någonstans i mitten :P Den tredje leken var någon form av jaga som jag aldrig lekt förut men sprang som en tok och var alldeles slut efteråt :P Detta höll på mellan 14 - 17 så efter det slappade jag lite på rummet sen så gick jag över till pojkhemmet och hjälpte till att plugga engelska inför deras slutprov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar