fredag 2 april 2010

Långfredag/Good Friday

Igår hände det inte så mycket förutom att det kom 2 svenskor som är på besök ett par dagar, dom var här som volontärer för 2½ år sedan :) Annars så var det mina klasser och sen så var jag med när de äldre flickorna och pojkarna tränade på en kort pjäs inför idag :)

Natten till idag spenderade jag min första natt sovandes på taket :) det var näst intill kallt för det blåste en hel del men var mycket skönare än att vakna mitt alldeles varm och svettig. Men klockan 5.30 så väckte Amit mig och sa att vi skulle gå ner så det gjorde vi sen så fortsatte jag sova fram till 9 :) Då gick jag ner och läste tidningen som vanligt och pratade med Rajamoney innan frukosten. Klockan 12 så var det dags för kyrkan eftersom det är Good Friday (långfredag på svenska), jag stannade tills jag hade sett barnens pjäs vilket var ungefär 1½ timme efter det börjat. Sedan så gick jag till mitt rum och somnade igen, har varit helt slut idag. Dom andra höll på i kyrkan ända till 17.30 och jag förstår inte hur man orkar sitta så länge. Jag vaknade igen vid 16 och åt en sen lunch, resten av dagen har jag spenderat hos pojkarna och busat lite men mest bara tagit det lugnt och pratat och lyssnat på musik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar