lördag 17 april 2010

En lugn vecka

Denna vecka har varit lugn och det har inte hänt något speciellt. Vi har det väldigt varmt bara, så varmt så att det är jobbigt, mellan 40 - 43 grader dagligen så man svettas när man sitter stilla, elavbrotten har blivit fler, men det är i alla fall varmt och det är svalkande på nätterna med 20 - 25 grader när man sover uppe på taket/terrassen. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran när jag går och lägger mig så att jag kan ta lite morgonkort :)

Idag har jag varit på utflykt så kan inte säga att det bara varit som vanligt. Jag, Rajamoney, Jim och Martin åkte ut till en farm som Delhi Brotherhood Society äger där dom vill starta en skola.

När vi kom hem igen, klockan lite över 12 så var jag tvungen att skynda mig till min klass som väntade när jag kom dit. Det är tur att det inte tar mer än 2 minuter att ta sig dit :P

Efter klassen så fick vi vänta lite längre på lunchen för vi hade besök av IM:s kontaktperson här i Indien, en vän till familjen och någon till :) Var en trevlig lunch med lite nya saker på matbordet som jag aldrig provat förut och som jag ändå inte vet namnet på :P Denna vecka har jag även haft ett stort sug efter svensk mat och mumsigheter, som t.ex. blåbärspaj med vaniljsås, pappas/mammas grillkyckling med potatis och brunsås och flera andra saker :P

Efter maten så gick jag upp och sov i 1½ timme :) Sedan kom Jim och väckte mig och sa att vi skulle åka till köpcentret, så jag tog en snabbdusch (tog några mindre hinkar med vatten och sköljde av mig) sen så fick jag ändå vänta 20 minuter innan vi åkte :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar