måndag 12 april 2010

3 veckor kvar

Idag är det 3 veckor kvar tills jag ska åka hem. Känns som om att jag varit här jättelänge men ändå en kort tid, går inte riktigt att beskriva för det är en sådan konstig känsla och blandad känsla. Vill inte åka härifrån heller, även fast jag saknar en del saker i Sverige. Men har i alla fall bestämt mig för att jag ska åka tillbaka :)

Idag har varit som alla andra vardagar, fast jag har ingen lektion på morgonen har jag fått reda på nu. Så jag har bara en lektion från 12 till 13 med flickorna. Dom gör en del framsteg och lär sig nya ord och förstår mer meningar och hur man ska använda dom. Innan min lektion så satt jag och pratade med Bhadhur som är grindvakt på dagarna. Får lära mig lite hindi av honom med, fast det känns som om att jag har börjat förstå hur språket är uppbyggt så har jag ändå lite svårt att ta till mig nya ord och vet inte riktigt vad jag vill lära mig. Men det där ordnar sig med tiden, lär mig i alla fall småsaker hela tiden :)

Efter min lektion så åt jag lunch i vanlig ordning, vilade efter den och läste lite och tog en tupplur. Vid 16 - 17 tiden så gick jag till pojkhemmet och umgicks med dom fram till deras kyrktid. Då satte jag mig Bunty och vi pratade lite. Han är inte så jättebra på engelska men det fungerar ändå :) Han har bott här på pojkhemmet 11 år, men nu bor han en bit härifrån men jobbar här som allt-i-allo :) Till middag blev det en av mina favoriter här, ris med äggsubji och dhal :) samtidigt som jag och Fader Rajamoney satt och pratade :) På kvällen har jag suttit och pratat med mamma och syster via skype och nu är det dags att gå och lägga mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar