fredag 9 april 2010

Aga

Idag har jag varit och besökt Creche igen och skrivit ihop ett mail med lite info, men det ska kollas av en som vet mer om det innan jag skickar ut det till andra. På väg hem från Creche så tog jag en rickshaw och han hittade inte till ADF. Först så stannade han framför en byggnad och sa att vi var framme, men jag då sa jag nej och så ringde jag Amit och frågade vad jag skulle säga, men han visste ändå inte vart det låg så Amit fick förklara för honom istället. Annars så har det varit ES-klass som vanligt :) Sedan har jag umgåtts med pojkarna och även lite med Lena och Erika som kom tillbaka från Darumsala idag. Vi har pratat om att det kommit fram att pojkarna på pojkhemmet har blivit bestraffade med aga för småsaker som kunnat tillrättavisats med en förklaring istället, så vi har bestämt att vi ska ta upp det med Jothi för så här kan det inte fortsätta. Hoppas i alla fall att det löser sig, men det visar sig med tiden. Det har blivit en hel del snurrande i huvudet hur man kan lösa vissa saker, som Creche och nu också med agan, flera större saker på samma gång som jag vill göra något åt. Nu är jag riktigt trött och ska gå och lägga mig så god natt och sov så gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar