lördag 1 maj 2010

Fullspäckad dag

Idag har det varit full rulle :) Tyvärr åker jag hem snart men försöker få ut så mycket som möjligt av tiden :) Så dagen började med att gå upp vid 7, gå ner till mitt rum och ta mig en morgontvätt, sedan hälsa barnen god morgon när dom är på vägen till skolan. Då är klockan nästan 8 så då går jag ner och läser tidningen och pratar med Rajamoney. Sedan är frukosten klar vid ungefär 9.30 :) Magen var lite ostabil i morse men det gick över rätt så fort när jag började komma igång. Klockan 10 var jag i skolan på bildlektionen och satt och ritade med barnen. Farida och Shobha som har typ praktik där för att deras skola inte börjat än då dom är lite äldre har jag mycket kul med och lärare också som skrattar och skämtar med mig :D Farida hjälpte mig även att översätta några svar från ett par frågor som jag ställde till barnen häromdagen om vilka instrument dom vill lära sig spela.

Jag var där ända till klockan 13 då jag gick för att säga farväl till min engelska klass, fast officiellt gjorde vi det igår men dom ville att jag skulle komma idag med så det gick jag med på :) Vi satt och pratade, fast dom pratar mest hindi med varandra, men dom är duktiga på att försöka prata engelska i alla fall :) Sen hade dom hämtat en fotograf också så vi tog lite bilder :) Efter det så gick jag och åt lunch innan jag gick över till hälsokliniken för att se hur det går till och ta lite bilder, men så satt dom mitt i sin lunch. I stället så gick jag till mitt rum och fyllde i den nya informationen jag fått från Farida och skickade iväg det till Eric som bad mig att ordna detta.

Klockan 15 gick jag tillbaka till hälsokliniken och då var lunchen slut :) Så jag pratade lite med Dr. Hamilton och tog lite bilder på mottagningen. Sen så gick jag upp på övervåningen där Shama och en till satt och jobbade, tyvärr kommer jag inte ihåg hans namn :P Shama är också från flickhemmet och är där på praktik som Farida och Shobha. Satt där och prata och hade kul och tog lite kort på laboratoriet och deras arbetsplats :) Var där till klockan 17 då dom slutade sen så gick Shama och hämtade nycklarna till grinden och släppte in mig på pojkhemmets område :) Gick över till mitt rum och tog en andra tvätt för dagen :)

Efter jag tvättat av mig så tog jag det lugnt ett tag :) sen gick jag ner till kyrkan för barnen skulle ta farväl av mig. Några höll några tal, eller rättare sagt berättade vad dom tyckte om mig och hur dom upplevt det :) Farida sjöng "You are my sunshine" och tillägnade den mig och den har väldigt vacker text :) Även Shama sjöng ett stycke ur en låt som var väldigt vacker :) Allas tal och allt var verkligen rörande och fint :) Fick även en massa kort av barnen och jag höll ett litet tal också. Sen så blev det fika och glass och satt och pratade med så många som jag han med att prata med innan de var tvugna att gå igen :P Men jag kommer i alla fall få träffa dom imorgon igen :)

Klockan har blivit lite över 19 och jag har bjudit ut "joker-gänget" på middag så vi samlas på ADF. Joker-gänget är dom som är grindvakter, elektriker, allt-i-allo och chaufförer här :) Vi skojar och har haft riktigt kul :) Det är även dom som har lärt mig en del av min hindi :) Gänget består utav mig, Bindeshwar, Bunty, Dan Bahdur, Banshi Lal, Mukesh, Rahul och Vinod :D Tyvärr satt Rahul fast i en trafikstockning så han kunde inte komma men alla andra kunde :) Vi hade jättetrevligt, åt kyckling och skojade :) Jag fick en present av dom också :) Ett par jeans, jag fick gå och prova dom i affären efter vi ätit klar. Dock var provrummet så litet att jag inte kunde stå rak utan att slå i huvudet :P men det löste sig :) och tur var det att jag provade byxorna för dom var alldeles för små :P sen så hittade vi ett par i rätt storlek och jag är helnöjd :D Sen så började vi vandra hemåt och när de andra förutom jag och Mukesh skulle svänga av så sa vi hej då och på återseende :) Sedan tog jag och Mukesh en riksha tillbaka och nu ska jag ta och gå och lägga mig :)

Jag älskar verkligen det här stället och människorna. Mitt hjärta kommer att vara kvar här hos alla mina bröder och systrar som jag fått här. Det går inte att beskriva men ändå försöker jag för att jag vill att andra ska förstå hur speciellt det är här. Men jag skulle i alla fall vilja sammanfatta det med ett ord och det ordet är KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar