lördag 27 februari 2010

Lek och plugg

Gick upp klockan 9 idag igen, kände mig mer utvilad nu, skönt att vara lite piggare. När jag kom ut från mitt rum så ser jag alla barnen uppradade vid pojkhemmet så jag går ner och möts av Chetty. Han berättar att det är en familj här och ger barnen "sweets", jag vet inte vad det är men jag fick en burk jag med och det var gott iaf. Barnen fick även badmintonracket och bollar av familjen. Efter det gick jag och åt frukost.

Nu var det dags att leka med barnen, vi lekte en brännarlek, en började att vara brännare, man kastade en friisbie och blev bränd om man blev träffad på underkroppen, när man blev bränd blev man också brännare så till slut var alla utom 1 brännare. Det var jättekul och vi lekte säkert minst två timmar.

När vi lekt klart så hjälpte jag Rakesh (en av de äldre pojkarna på barnhemmet) med att plugga engelska inför hans Final Exam. Det är jättekul att hjälpa när han frågar om ord och vill att jag ska förklara meningar, då får jag tänka till och verkligen använda engelskan. Han är även väldigt uppskattande och sa att han kände att han verkligen lär sig. Vi pluggade i 2 timmar sedan satt vi och pratade om annat.

Känner mig febrig nu på kvällen, tror det beror på att jag druckit för lite vatten. Men kan även vara myggor och andra insekter som tycker om att äta på mig, har nämligen röda prickar och myggbett lite överallt i ansikte och på armar och händer. Räknade nyss mina myggbett på vänster handen och kom upp i 29 stycken vilket jag tycker är bra jobbat av dom. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar