fredag 26 februari 2010

Äntligen framme

Igår landade jag äntligen i Indien, när vi landade var det 18 grader och klockan var någon gång innan 6 på morgon. Vid 6 kom jag ut från flygplatsen och blev mött av Rahul från ADF som körde hit mig. Resan hit tog ungefär 45min - 1timme. Jag hade inte sovit något under min resa så jag la mig direkt på morgonen och vaknade lagom till lunch kl 13. Efter lunchen la jag mig och vilade, dvs somnade igen och vaknade till liv när klockan var 20.30 och det var dags för middag. Hade svårt att somna på natten så låg och läste Snabba Cash tills jag började känna mig trött.

Idag gick jag upp vid 9 och hade lyckats sova ett par timmar iaf. Först åt jag frukost, efter den så kom Chetty (mannen i familjen som sköter ADF) och tog med mig till en annan byggnad intill. Han berättade att dom skulle inviga ett "Healt Camp" som var till för barnen i ADF:s olika projekt och deras familjer så att de ska få hälsoundersökningar, mediciner och psykologisk hjälp. Försöka minska den allmänna ohälsan helt enkelt. Jag fick inviga det och sedan visades jag runt hur det såg ut och fick träffa de som jobbade där. Det kommer bilder på det senare.

Resten av dagen tog jag det lugnt, pratade med Rajamoni (han som tog initiativet till att starta ADF), han är en mycket härlig och klok människa, varje gång man pratar med honom så känns det som om att man lär sig något nytt. Sedan umgicks med barnen på pojkhemmet vilket alltid är lika kul. Nu är jag på rummet igen och har pratat med Sverige, ska lägga mig och läsa och sova.

God natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar